Loopbaan en ontwikkeladvies

Bianca@stichtingyoe.nl

Loopbaan en ontwikkeladvies

Loopbaanadvies en ontwikkeladvies

Ben jij een werkende of werkzoekend? Als onderdeel van Grip op je bestaan, kun jij of je werkgever bij stichting YOE een loopbaan en ontwikkeladvies aanvragen. Wij brengen je dan in contact met een ervaren loopbaanadviseur. Samen met jou gaan we dan het zicht op de mogelijkheden ontdekken die er zijn op de arbeidsmarkt. Is het nodig om je bij te scholen, liggen er voor jou kansen in een andere sector of zit je goed op je plek? Dat zijn vragen waar onze loopbaanadviseurs je mee kunnen helpen. Daardoor kan je je beter voorbereiden op een mogelijke overstap naar ander werk. Door de coronacrisis verandert de economie namelijk fors. Werk wordt vaker digitaal uitgevoerd, er komen nieuwe banen bij en tegelijkertijd zijn er banen die verdwijnen. Stichting YOE wil mensen helpen om zich aan te passen aan die nieuwe realiteit.

Zicht op arbeidsmarktkansen

In je ontwikkeladvies krijg je zicht op de arbeidsmarktkansen die er in deze crisis voor jou zijn. Ook kunnen onze loopbaanadviseurs je helpen te ondersteunen bij het kiezen van de juiste (bij)scholing of tips geven bij het zoeken en solliciteren naar werk. Aan het einde van het traject krijgt je een ontwikkelplan mee, waarin acties staan die je kan (en gaat) ondernemen om beter voorbereid te zijn op je toekomst. Ben je tussen 18 jaar en de pensioengerechtigde leeftijd dan kan je gebruikmaken van deze mogelijkheid. Naar verwachting zullen heel veel mensen gebruik maken van de mogelijkheid. Om mee te doen hoef jij je alleen maar aan te melden voor een gratis intakegesprek (online) bij stichting YOE via onderstaand formulier.

Wat vragen wij van jou?

• Optimale medewerking en inzet om samen te werken aan je loopbaanscan en perspectief (we houden daartoe een motivatietoets)
  • Dat je bereidt bent om minimaal vier uur begeleiding van ons te ontvangen en gesprek te voeren over je perspectief, je vaardigheden en je mogelijkheden en in samenspraak het gespreksverslag vaststellen.
  • Dat we in samenspraak je ontwikkelplan opstellen en vasstellen.
  • Dat jij eraan bijdraagt dat de loopbaanadviseur samen met jou een optimale prestatie kan neerzetten die bijdraagt aan een zienswijze op jouw toekomst.

Ik geef mij op voor een loopbaan en ontwikkeladvies:

Ik ga akkkoord dat ik een afschrift persoonsgegevens verstrek
Ik ga akkoord dat ik minimaal vier uren beschikbaar voor begeleiding
Ik zet mij in om samen te komen tot een optimaal ontwikkelplan